Heikossa asemassa olevien lasten parissa tehtävään työhön Aasiassa ja Afrikassa
Kylväjä tukee kouluttamalla ja perustarpeita täyttämällä heikoimmassa asemassa olevien lasten mahdollisuuksia hyvään elämään. Lapset kuuluvat vähemmistökansallisuuksiin. He saattavat olla orpoja, ja heidän sosiaalinen ja taloudellinen asemansa on heikko.
Intiassa Kylväjä tukee vaikeassa uskonnonvapaustilanteessa toimivan evankelis-luterilaisen kirkon kouluhanketta. Kristillinen koulu on kylän lasten ainoa mahdollisuus saada opetusta, ja sellaisena se on hyvin arvokas myös hinduperheille. Opetus kattaa paikallisen järjestelmän mukaisen peruskoulun. Lisäksi kirkon työntekijät kokoavat muillakin syrjäisillä alueilla lapsia yhteen saamaan opetusta.
Indonesiassa Itä-Jaavan alueella työntekijämme vierailevat lastenkodeissa ja päiväkodeissa, joissa on vähemmistökansoihin kuuluvia lapsia, jotka eivät ole kuulleet evankeliumia. Lasten oppimista tuetaan vuorovaikutteisella työskentelyllä, ja heidän arkeensa tuodaan iloa luovin menetelmin.
Itä-Aasiassa työntekijämme toimivat syrjityn etnisen vähemmistön parissa. Marginalisoidun ryhmän lapsia tuetaan tarjoamalla heille englannin kielen opetusta. Englannin taito avaa heille uusia ovia. Jokaisella lapsella on oikeus oppimiseen ja kasvuun hänen taustastaan riippumatta. Opetus auttaa lapsia ja nuoria laajentamaan maailmankuvaansa, vahvistaa mahdollisuuksia jatko-opintoihin ja luo perustan paremmalle tulevaisuudelle.
Etiopiassa Ginnirin kaupungissa toimii Kylväjän ja kummien tuella kristillinen lasten päiväkeskus. Siellä käy päivittäin noin 60 heikossa asemassa elävän köyhän perheen lasta. Päiväkeskus tarjoaa lämpimän aterian, vaatteita, perusterveydenhuoltoa sekä tukee lasten koulunkäyntiä. Keskus antaa lapsille hyvän elämän eväät ja kouluvalmiudet, joilla ponnistaa jopa korkeakouluopintoihin asti.
Kolehtimateriaalit lisätään myöhemmin.
Lataa kolehtipyhän somemainos tästä ja tästä.
Kuva: Ginnirin päiväkeskuksen lapsia. Kuva: Håkon Rydland.


